Jak powinna wyglądać firmowa strona internetowa?

Strony internetowe najczęściej wykorzystywane są w celu prowadzenia działalności gospodarczej, gdyż mogą mieć naprawdę duży wpływ na wizerunek i postrzeganie przedsiębiorstwa na rynku co z kolei przekłada się na jej wynik ekonomiczny. Nie trzeba zatem nikogo przekonywać, iż błędy, nieprawdziwe informacje oraz niedbałość na stronie internetowej może przedsiębiorstwo dużo kosztować.

Jak powinna wyglądać firmowa strona internetowa?

strona internetowaProfesjonalnie przygotowana, dobra firmowa strona internetowa to znakomite narzędzie marketingowe, którego nie można lekceważyć. Jak zatem powinna wyglądać profesjonalna, firmowa strona internetowa? Jedna z ważniejszych kwestii jest stworzenie odpowiedniego adresu strony oraz hasła, dzięki któremu klient nie będzie musiał się domyślać jakie informacje na stronie znajdzie. Pamiętać należy, iż obecnie społeczeństwo jak najprostszych informacji i mało komu chce się doszukiwać im łatwiejszy zatem przekaz tym lepiej. To samo dotyczy podstron oraz menu na stronie internetowej – im będzie łatwiejsze i w bardziej widocznym miejscu tym lepiej, gdyż tym chętniej internauta będzie chciał stronę przeglądać.

Ważną kwestią na stronie jest także redakcja zamieszczonych na niej tekstów – warto przestrzegać zasad pisowni internetowej, więc teksty powinny być krótkie oraz zawierać powinny nagłówki – długi tekst zniechęci, niezależnie od jego zawartości. Każdemu właścicielowi strony internetowej zależy także na tym aby była ona regularnie odwiedzana, nie ma zatem lepszego sposobu na to niż stałe nanoszenie na stronę aktualności. Przyjęło się, iż metodą najbardziej optymalną to dwie aktualności w tygodniu – wówczas odwiedzający stronę będą to robić aby zobaczyć co dzieje się w przedsiębiorstwie.

Innymi ważnymi zakładkami, które wręcz muszą znaleźć się na każdej stronie internetowej są: O nas, Kontakt, Godziny Otwarcia oraz Najczęściej Zadawane Pytania (FAQ). Wygląd tych zakładek i ich funkcję zależą oczywiście od preferencji zarządzającego stroną, jednakże im bardziej będą szczegółowe i dokładne tym łatwiej będzie potencjalnym klientom dotrzeć do przedsiębiorstwa. Jest jeszcze jedna ważna rzeczy o której wiele osób nie pamięta, a odgrywa ona spore znaczenie – zastosowana na stronie internetowej kolorystyka.

Barwy na stronie internetowej powinny być dostosowane do prowadzonej działalności gdyż kształtują one tożsamość przedsiębiorstwa oraz jego wizerunek. Prawidłowo dobrana ma wpływ na odbiór strony a więc i przedsiębiorstwa przez odbiorców.